My account is blockt because my paiement did not work

Options

Sorry for my english in advance im french. I miss a paiement because I forgot to modifid the card because I lost my other card. I did the modifications paiement but my account is still blockt

Best Answer

  • Whizz
    Whizz Posts: 19,109 admin
    Answer ✓
    Options

    Hello Samantha M. #33651,

    I am sorry to hear about this situation.
    I can see that your manual payment button was used but the payment was not made.
    I would recommend contacting your bank service to make sure the new card was activated and also to verify if they are blocking the transaction. 
    Once they confirm everything this ok please try to trigger the payment again from My plans > manage plan > payment method.
    Here you can also find more information if necessary: https://fizz.ca/en/faq/how-do-i-fix-payment-issue
    If the issue persists please reach our support team to investigate this further. 

    Have a lovely day,
    -Alex

Answers

  • Dapfizzer
    Dapfizzer Posts: 10,182 ✭✭
    Options

    @Samantha M. #33651


    Bonjour Samantha,

    en ce cas précis, il faut habituellement attendre tout au plus quelques minutes, et dans le pire des cas 2 à 3 heures pour que le forfait soit réactivé ainsi que pleinement fonctionnel.


    Source: https://fizz.ca/fr/faq/que-faire-en-cas-de-probleme-de-paiement

  • Fling
    Fling Posts: 8,726 ✭✭
    Options

    Bonjour Samantha,


    Voici les étapes pour mettre à jour un mode de paiement et très très important de l’associer à vos forfaits sinon ça ne fonctionnera pas.


    1. Dans votre compte Fizz, allez à Mon profil.

    2. Cliquez sur Modes de paiement.

    3. Cliquez sur Ajouter un mode de paiement pour ajouter votre nouveau mode de paiement.

    4. Rendez-vous maintenant dans Mes forfaits.

    5. Pour chacun de vos forfaits, cliquez sur Gérer mon forfait/mode de paiement et associez le nouveau mode de paiement.

    6. Sélectionnez ensuite le mode de paiement désuet et cliquez sur Supprimer.

    7. Après avoir mis à jour le mode de paiement avec la nouvelle carte, recherchez le bouton "Effectuer le paiement maintenant". Cliquez dessus pour effectuer un paiement manuel et votre service sera rétabli dans les 2 heures.


    Bonne fin de journée

This discussion has been closed.