Can’t receive text messages, but I can send them.

Options
Maria B. #41143
Maria B. #41143 Posts: 3 ✭✭
edited January 2023 in My Mobile

Can’t receive text messages, but I can send them

Best Answer

  • Whizz
    Whizz Posts: 20,693 admin
    Answer ✓
    Options

    Hello there @Maria B. #41143

    I'm sorry to see that you are having an issue with your messages.

    If you tried what the others members suggested and still find that it hasn't worked then you can reach out to us through our live chat or through our social platforms like Facebook!

    To reach out to us, go to our Support page while being logged and click on the green button that is on the lower right corner of the page. It will appear after a few seconds and after you click it, click on the last option on the bottom. An agent will be with you as soon as possible or you can click on the Messenger icon which will open a chat with us there. The Messenger chat isn't like our own as in there may be a waiting time between messages.

    Here's the link: https://fizz.ca/en/support

    Have a good one!

    -Paul

Answers

  • Andrei_ref_R7VK1
    Andrei_ref_R7VK1 Posts: 7,101 ✭✭
    Options

    Do you use a native SMS application or some 3rd party app? Did you try to restart your phone? Additionally make sure your phone has not reached the maximum capacity for the number of text messages it can receive or store.

    Source:

    https://fizz.ca/en/faq/i-cant-send-or-receive-text-messages

  • CJ Ref Code B43SA
    CJ Ref Code B43SA Posts: 307 ✭✭
    Options

    Please add more details, what phone are you using, what operating system, what app, and so on.

    It might be an APN or provisioning issue, but you should add a few more details.

  • Maria B. #41143
    Maria B. #41143 Posts: 3 ✭✭
    Options

    Pixel3

    Android 12

    Google messages

  • Maria B. #41143
    Maria B. #41143 Posts: 3 ✭✭
    Options

    I can't change the APN or edit it

  • CJ Ref Code B43SA
    CJ Ref Code B43SA Posts: 307 ✭✭
    Options

    Please follow these steps to manually configure the settings: https://fizz.ca/en/faq/what-are-fizz-network-settings-apn

  • EtienneB
    EtienneB Posts: 217 ✭✭
    Options

    Il y a plusieurs raisons pour lesquelles vous pourriez ne pas être en mesure de recevoir des messages texte, mais être en mesure d’envoyer des messages. Voici quelques étapes à suivre pour résoudre le problème :

    1. Vérifiez que votre téléphone est bien connecté à un réseau mobile. Si vous êtes dans une zone où le signal est faible, vous pourriez ne pas être en mesure de recevoir des messages texte.
    2. Vérifiez que votre forfait de données est actif et que vous avez suffisamment de crédit pour recevoir des messages. Si vous n’avez plus de crédit ou si votre forfait est expiré, vous ne pourrez pas recevoir de messages.
    3. Vérifiez que les paramètres de votre téléphone sont configurés correctement pour recevoir des messages texte. Assurez-vous que les paramètres de SMS/MMS sont configurés pour votre opérateur mobile, et que le numéro de téléphone est correctement enregistré.
    4. Vérifiez que vous n’avez pas atteint la limite de stockage de votre messagerie. Si vous ne pouvez plus recevoir de messages, cela pourrait être dû à un manque d’espace de stockage sur votre téléphone.
    5. Vérifiez si vous n’êtes pas sur une liste de blocage. Si vous ne recevez pas un message d’un certain contact


  • ah727
    ah727 Posts: 818 ✭✭
    edited January 2023
    Options

    @Maria B. #41143

    Vérifiez que vous avez bien le bon numéro du centre de messagerie

  • ah727
    ah727 Posts: 818 ✭✭
    edited January 2023
    Options

    If you have an Android phone, you can have access to your messaging center phone number by typing a code in your phone dialer app.

    Type:

    * # * # 4 6 3 6 # * # *

    You will get into the Phone Information Menu

    At the bottom of the listing, you will see the Messenging Center phone number.

    Type REFRESH to see the number.

    The SMSC number should be

    1-438-520-0092

    If another number, or no number is displayed, type in the 1-438-520-0092 number as shown above

  • VishalMittal
    VishalMittal Posts: 3 ✭✭
    Options

    Hello Sometime, it could be network issue

This discussion has been closed.