Replied twice to the message from Public Mobile

Options
fedi2700
fedi2700 Posts: 3 ✭✭
edited December 2022 in My Mobile

Hi,

I’ve now tried twice to transfer my number and it doesn’t work.

I’ve tried yesterday with my account number from Public Mobile, received the text and answered YES.

Today, I received an email saying it didn’t work…

Since I couldn’t just submit the same request on fizz (error message saying I already submitted with the same info), I did it with IMEI. Received the text again, replied YES, again.

Now I received an email saying IMEI is not valid (which it is… 15 numbers confirmed in my iPhone settings).

I tried to submit a third time with my Public Mobile account number and this time I’m still waiting for the text.

What’s going on? Any help or suggestions?

Best Answer

  • Whizz
    Whizz Posts: 19,216 admin
    Answer ✓
    Options

    Hello fedi2700,

    Thank you for the post.

    Following the verifications I see that you contacted us in private and the transfer was completed.

    We remain online 24/7 so you can contact us anytime in private, following the steps from this link: https://fizz.ca/en/support

    Thank you for your kind understanding and I wish you a lovely day,

    -Georgian

Answers

  • Mamie
    Mamie Posts: 1,784 ✭✭
    Options

    @fedi2700

    Hi, the first thing is to keep your current mobile plan active for the transfer. The choice to transfer your current number is made when you activate your SIM. To learn more, see: How do I transfer my current phone number to Fizz?

    Your number will be transferred and activated within two hours of activating your SIM card. There are several reasons why we may have been unable to transfer your current phone to your Fizz plan. You will receive an in-account notification explaining why the transfer failed and providing next steps for solving the problem.

    https://fizz.ca/en/faq/im-having-problems-transferring-my-current-phone-number-to-fizz-why-what-can-i-do

    If the difficulty persists, contact customer service who can help you. Go to this page: https://fizz.ca/en/faq/resolving-issues

    and simply scroll down until you see the green bubble with a question mark, to your right, click on it and then another click. You can chat with support.

  • Sébastien code ZXEL1
    Options

    quand tu est rendu au texto qui di oui tu a dautre procédure a faire dans un temps si non cest un échec

  • fedi2700
    fedi2700 Posts: 3 ✭✭
    Options

    J’ai tout fait comme indiqué sur le site. J’ai répondu oui, j’ai attendu quelques minutes, puis j’ai inséré la carte Fizz dans mon téléphone et redémarré mon téléphone. J’ai reçu un courriel disant que la personne ayant reçu le texto n’a pas répondu par après…

    Ce matin, j’ai réessayé avec le IMEI de mon téléphone et j’ai reçu un courriel disant que le IMEI étant erroné (pourtant j’ai encore reçu le texto et j’ai encore répondu OUI et j’ai encore mis la carte Fizz dans mon téléphone).

  • Mamie
    Mamie Posts: 1,784 ✭✭
    Options

    @fedi2700

    Il y a eu d'autres abonnés qui ont eu des difficultés lors du transfert de leur numéro de téléphone.

    Communiquez avec le service à la clientèle, ils pourront vous donner un coup de main, à cette page: https://fizz.ca/fr/faq/resoudre-un-enjeu comme indiqué plus haut. En espérant que tout soit résolu pour vous.

  • fedi2700
    fedi2700 Posts: 3 ✭✭
    edited November 2022
    Options

    Solution trouvée: enlever les “-“ dans le numéro de compte … j’ai copié/collé de mon compte Public Mobile et mon numéro contenait des “-“. Il semblerait que l’activation de Fizz prenne juste un certain nombre de caractères et a du tronquer le numéro puisqu’il devait dépasser et le dernier chiffre manquait. Quand on a enlevé les “-“, l’activation a fonctionné.

    Il faudrait que Fizz ajoute un message informatif pour spécifier le format quand le client tente de faire l’activation par le libre service et aussi qu’ils informent leur soutien à la clientèle pour éviter des frustrations et des délais irraisonnables dans le futur.

    J’ai attendu plus d’une heure avant de parler à quelqu’un de Public Mobile pour apprendre que la raison de l’échec était un chiffre en moins … en plus Public Mobile ne semble pas associer le numéro IMEI au compte et le compte n’est donc pas trouvable avec celui-ci. Beaucoup d’efforts et de temps perdu pour que ça fonctionne.

    Merci à ceux qui m’ont aidé dans cette discussion et merci aux agents qui ont répondu rapidement.

This discussion has been closed.