Anyone else having trouble with variable speed on wifi connection ?

Eric B. 39723
Eric B. 39723 Posts: 1 ✭✭
edited November 2022 in Internet

I'm on the 120Mb plan for my internet and I'm getting 10 to 30 Mb on speed test and even losing connection at times. All on Wifi. We are working form how and it gets to a point that we can't even send emails .

There are days when all is well and then others where we unplug the router 2-3 times in the day which help but only briefly

I was wondering what I can do to help the connection or if anyone is having the same problem. Could there be a problem with my router? Can i change something in the settings ?

Please help

Best Answer

  • Whizz
    Whizz Posts: 23,081 admin
    Answer ✓

    Hello Eric B. 39723,
    I am really sorry for the situation encountered,
    I recommend that you contact us in private and share a speed test with us made with a device that is connected to the modem with the ethernet cable.
    Also, I recommend that you try these troubleshooting steps:
    Can you please, electrically restart your modem, by disconnecting the power cord from the back, wait for 30 seconds and then plug it back in?
    You might have to restart your devices connected to the Wi-Fi and with the ethernet cable too.
    Also, please disconnect the coaxial cable from the back and from the coaxial outlet, wait for 20 seconds then connect them back and make sure that it is well screwed at both ends.
    Here you can find more troubleshooting steps: https://fizz.ca/en/faq/my-wi-fi-network-slow-how-do-i-make-it-faster

    To reach us in private, you can go to the above FAQ> click on the "?" bubble> and choose the contact way prefered.
    Thank you for your understanding!
    Have a good one!
    -Eugen

Answers

  • hakim
    hakim Posts: 5 ✭✭

    Bonjour

    J ai un probleme avec my app wififizz

    Chaque jour je dois reseter mon modem car je n ai internet dans mon tv

  • Mamie
    Mamie Posts: 1,784 ✭✭

    @Eric B. 39723

    Hi Eric, if you have tried restarting the modem with no results, try restoring it to factory settings.

    IMPORTANT: This will reset any changes that have been made to your Wi-Fi modem settings to date. You may also need to reconfigure your devices’ Wi-Fi settings (network name, password, etc.).

    « Using a small, sharp object, press the modem’s reset button for 10 seconds. Once your modem has restarted, follow the same instructions you used when you initially installed it. »

    Once this is done, in a web browser, enter in the address bar: 192.168.0.1 – a window will open automatically and you will be able to configure your modem and wireless network settings again. You can keep the same name and password to avoid configuring all devices connected to your wifi.

    https://fizz.ca/en/faq/my-wi-fi-network-cutting-how-do-i-fix-it number 7

    If you still have problems, contact customer service. They can check with their tools and see if the modem is ok. Go to this page: https://fizz.ca/en/faq/resolving-issues

    and simply scroll down until you see the green bubble with a question mark, to your right, click on it and then another click. You can chat with support.

  • Mamie
    Mamie Posts: 1,784 ✭✭

    @hakim

    Bonjour Hakim, il faudrait ouvrir un billet sur le forum français la prochaine fois, voici le lien :https://forum.fizz.ca/fr

    Pour votre problème, il pourrait y avoir un nouveau réseau sans fil dans le voisinage qui fait interférence au vôtre ou autre chose similaire. Il serait suggéré de désactiver l'aiguillage des bandes. Vous pouvez le faire avec un navigateur web.

    Allez à cette adresse dans votre navigateur internet : 192.168.0.1

    Nom d'utilisateur : cusadmin Mot de passe : votre mot de passe Wifi

    Rendez-vous dans la section suivante afin d’y appliquer des modifications:

    Sans-fil / Paramètres généraux / 5GHz / Aiguillage des bandes (Activer) vous devez la mettre à désactiver

    L'ATF dans le 2.4G et dans le 5G vous devez aussi le mettre à désactiver. Cliquez "Enregistrer".

    Puis attendre que le modem redémarre et qu'il se reconnecte au réseau Fizz.

    Essayez-le quelques heures.

    Si cela ne résoud pas le problème, renommer vos deux bandes la 2.4 et la 5 avec deux noms et deux mots de passe différents. Même façon que plus haut, dans la page à la droite en bas, vous avez le mot de passe pour le 5. Vous pouvez garder le même mais il faudrait mettre un nom de réseau différent un peu plus haut. Puis pour le 2.4 à côté, changer aussi les nom et mot de passe, Cliquez sur « Enregistrer ». En général, pour une tv, il est mieux d'utiliser la bande 5. Mais essayez aussi avec la 2.4 et vous verrez ce qui est le mieux pour vous - c'est selon la distance aussi avec le modem/routeur.

    Reconfigurez votre tv. Dans votre menu, « oublier » votre ancien réseau. Puis sélectionnez le nouveau nom du réseau avec le mot de passe,

    Ces changements devraient possiblement régler votre situation.

This discussion has been closed.