Données mobiles
Oui, tout est correct j'ai les appels et les messages qui fonctionnent mes pas les données mobiles.
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Il sera plus facile continuer dans l'ancienne discussion, cependant, essayé de vous connecter à Fizz Ext et après 30 seconds retournez sur la configuration automatique
La marche à suivre pour configurer cette sélection automatique peut varier d’un téléphone à l’autre. En voici deux exemples:
Android: Paramètres → Connexions → Réseaux mobiles → Opérateurs de réseau → Recherche de réseaux → Automatique/Fizz
iPhone: Réglages → Opérateurs → Automatique/Fizz
Si ceci ne vous aidera pas, vous devez contacter le support
Vous pouvez clavarder en direct
Connectez-vous à votre compte, allez sur la page https://fizz.ca/fr/faq/que-faire-si-je-narrive-pas-me-connecter-mon-compte-fizz, attendez 3 secondes que la bulle verte avec un '❔' apparaisse en bas à droite du navigateur, si vous utilisez un téléphone vous devez l'utiliser en mode desktop ou en horizontale et choisissez l'option 💬 Clavardage.
ou par message privé sur Facebook: https://www.facebook.com/fizzca/
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Si vous avez essayé les suggestions et que ça ne fonctionne pas, veuillez contacter le support
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Is your mobile data activated?
- Activate mobile data on your phone.
- Your phone has a software switch that allows you to connect or disconnect from the Fizz mobile network. By doing this, you can allow or prevent your phone from using mobile data.
- The steps to follow to enable your phone to use mobile data vary depending on the model of your phone. Here are two examples:
- Android: Settings → Mobile network → Mobile data
- iPhone: Settings → Cellular network → Cellular data
- If you are outside your coverage zone, you may need to activate mobile roaming data.
- The steps to follow to activate mobile roaming data vary depending on the model of your phone. here are two examples:
- Android: Settings → Mobile network → Roaming
- iPhone: Settings → General → Cellular → Options → Data roaming
..
Restart your phone
- Reboot (power cycle) your phone by holding down the phone’s start button for 10 seconds.
- Following your reboot, your applications will load. Your phone will then re-authenticate to the Fizz mobile network and potentially recover its authorization to access the network.
Is your APN is correctly set up? (Android)
- Steps to follow for configuring the APN can vary from one phone to another. Here's an example:
- Settings → Connections → Mobile networks → Access Point Names → APN
- Fizz APN settings are:
- APN: mobile.bm
- MMSC: http://mms.mobile.bm
- MMS proxy: mmsproxy.mobile.bm
- MMS port: 80
- APN type: default,mms,supl
- If your phone offers you a predetermined APN type, choose “Internet + MMS”
- Other fields should be filled by default; if empty, they are not mandatory.
- Some phone models use the term “Proxy server” instead of “MMS proxy”.
Does the phone choose the right network?
- IMPORTANT: Before beginning this process, make sure the SIM card is inserted in your phone. Otherwise, the Mobile networks menu will not be visible.
- The steps for enabling your phone to automatically choose a network vary depending on the type of phone. Here are two examples:
- Android: Settings → Connections → Mobile networks → Network operators → Search networks → Automatic/Fizz
- iPhone: Settings → Operators → Automatic/Fizz
- The frequency band used may vary from one service provider to another. It’s possible that your phone is not able to connect to all available mobile networks.
https://fizz.ca/en/faq/i-m-outside-my-coverage-zone-and-my-mobile-data-isn-t-working-why#6
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