Données mobiles

Damien M. #40302
Damien M. #40302 Posts: 8 ✭✭
edited February 2 in Data Gifting

Oui, tout est correct j'ai les appels et les messages qui fonctionnent mes pas les données mobiles.

Comments

  • Jess_i88b6
    Jess_i88b6 Posts: 13,876 ✭✭
    edited April 2023

    @Damien M. #40302

    Il sera plus facile continuer dans l'ancienne discussion, cependant, essayé de vous connecter à Fizz Ext et après 30 seconds retournez sur la configuration automatique


    La marche à suivre pour configurer cette sélection automatique peut varier d’un téléphone à l’autre. En voici deux exemples:

    Android:  Paramètres → Connexions → Réseaux mobiles → Opérateurs de réseau → Recherche de réseaux → Automatique/Fizz

    iPhone:    Réglages → Opérateurs → Automatique/Fizz



    Si ceci ne vous aidera pas, vous devez contacter le support

    Vous pouvez clavarder en direct

    Connectez-vous à votre compte, allez sur la page https://fizz.ca/fr/faq/que-faire-si-je-narrive-pas-me-connecter-mon-compte-fizz, attendez 3 secondes que la bulle verte avec un '❔' apparaisse en bas à droite du navigateur, si vous utilisez un téléphone vous devez l'utiliser en mode desktop ou en horizontale et choisissez l'option 💬 Clavardage.


    ou par message privé sur Facebook: https://www.facebook.com/fizzca/

  • Derr
    Derr Posts: 6,277 ✭✭

    Si vous avez essayé les suggestions et que ça ne fonctionne pas, veuillez contacter le support

  • Sébastien code ZXEL1
    Sébastien code ZXEL1 Posts: 7,620 ✭✭
    edited April 2023

    @Damien M. #40302


    Is your mobile data activated?
    1. Activate mobile data on your phone.
    2. Your phone has a software switch that allows you to connect or disconnect from the Fizz mobile network. By doing this, you can allow or prevent your phone from using mobile data.
    3. The steps to follow to enable your phone to use mobile data vary depending on the model of your phone. Here are two examples:
    4. AndroidSettings → Mobile network → Mobile data
    5. iPhoneSettings → Cellular network → Cellular data
    6. If you are outside your coverage zone, you may need to activate mobile roaming data.
    7. The steps to follow to activate mobile roaming data vary depending on the model of your phone. here are two examples:
    8. AndroidSettings → Mobile network → Roaming
    9. iPhoneSettings → General → Cellular → Options → Data roaming

    ..

    Restart your phone
    1. Reboot (power cycle) your phone by holding down the phone’s start button for 10 seconds.
    2. Following your reboot, your applications will load. Your phone will then re-authenticate to the Fizz mobile network and potentially recover its authorization to access the network.


    Is your APN is correctly set up? (Android)
    1.  
    2. Steps to follow for configuring the APN can vary from one phone to another. Here's an example:
    3. Settings → Connections → Mobile networks → Access Point Names → APN
    4.  
    5. Fizz APN settings are:
    • APN: mobile.bm
    • MMSC: http://mms.mobile.bm
    • MMS proxy: mmsproxy.mobile.bm
    • MMS port: 80
    • APN type: default,mms,supl   
    1.  
    2. If your phone offers you a predetermined APN type, choose “Internet + MMS”
    3. Other fields should be filled by default; if empty, they are not mandatory.
    4. Some phone models use the term “Proxy server” instead of “MMS proxy”. 
    Does the phone choose the right network?
    1. IMPORTANT: Before beginning this process, make sure the SIM card is inserted in your phone. Otherwise, the Mobile networks menu will not be visible.
    2. The steps for enabling your phone to automatically choose a network vary depending on the type of phone. Here are two examples:
    3. AndroidSettings → Connections → Mobile networks → Network operators → Search networks → Automatic/Fizz
    4. iPhoneSettings → Operators → Automatic/Fizz
    5. The frequency band used may vary from one service provider to another. It’s possible that your phone is not able to connect to all available mobile networks.


    https://fizz.ca/en/faq/i-m-outside-my-coverage-zone-and-my-mobile-data-isn-t-working-why#6

    .

This discussion has been closed.