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Système sonos

Judy F.
Judy F. Messages 1 ✭✭

J’ai un système sonos

le problème est que à tous les jours je doit repartir mon wi fi car le système n’apparaît plus et ne trouve pas internet ou le reconnaît pas

et souvent avec ma tv également

je suis vraiment à bout ! Et pense changer de fournisseur

Aidez moi svp

Meilleure réponse

  • Fizzy
    Fizzy Messages 11,798 ✭✭
    Réponse ✓

    Hi Judy F.,

    In addition to the good suggestions of other members, disabling the Band Steering option can help improve the quality of your Wi-Fi network.

    Note that some devices work only with the 2.4 GHz Wi-Fi frequency. Please consult the user manual of your sound system and TV for more details.


    Here are 2 troubleshooting steps to try:

    (A) Deactivate Band Steering 

    As described here https://fizz.ca/en/faq/what-are-wi-fi-technologies-used-fizz#2

    1) Go to: 192.168.0.1 on your browser

    2) Login using the following information:

    • Username: cusadmin
    • Password: xxxxxxxx (your WiFi password)

     3) Go to this section to apply changes:

    Wireless → General Settings → 5GHz → Band Steering (Disable)


    (B) Manually select your modem's Wi-Fi channels

    As described here https://fizz.ca/en/faq/my-wi-fi-network-cutting-how-do-i-fix-it#5

    1. Connect to your Wi-Fi network. 

    2. Open the browser on any device, and enter the address: 192.168.0.1

    3. Login using these credentials:

    • Username: cusadmin
    • Password: xxxxxxxx (your WiFi password)

    4. In the green bar, select Wireless.

    5. Then, select:

    • General Settings 
    • 5 GHz and/or 2.4 GHz
    • Wireless channel

    6. Select a different channel

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