Si vous recherchez quelque chose de spécifique, veuillez utiliser la barre de recherche pour vérifier si quelqu'un d'autre a posé ou répondu à la même question avant de publier une nouvelle question.
Galaxy a5 - internet et MMS fonctionne pas même avec configuration APN - bug?
Karolanne L.
Messages 2 ✭✭
dans Internet
pour ceux que ça peut aider:
mon a5 nembarquait pas sur l'internet LTE et les MMS ne fonctionnaient pas même après toutes les configurations recommandées par Fizz. Il s'avère que le telephone a un bug et on le fix comme ceci:
while using a Galaxy A5, ask the client to follow the below steps. and after Internet is ok MMS should be too if the APN is correctly set
1. Setup the APN: https://fizz.ca/en/faq/what-are-fizz-network-settings-apn
2. Put the Network mode to LTE/WCDMA/GSM (Auto)
3. Call any number and stay on the call till the customer can see the sign 3G close to the Network bar
4. After seeing the 3G signal, hang up the call and after 20 seconds the LTE sign will replace the 3G signal, then the client can be connected to the Internet
mon a5 nembarquait pas sur l'internet LTE et les MMS ne fonctionnaient pas même après toutes les configurations recommandées par Fizz. Il s'avère que le telephone a un bug et on le fix comme ceci:
while using a Galaxy A5, ask the client to follow the below steps. and after Internet is ok MMS should be too if the APN is correctly set
1. Setup the APN: https://fizz.ca/en/faq/what-are-fizz-network-settings-apn
2. Put the Network mode to LTE/WCDMA/GSM (Auto)
3. Call any number and stay on the call till the customer can see the sign 3G close to the Network bar
4. After seeing the 3G signal, hang up the call and after 20 seconds the LTE sign will replace the 3G signal, then the client can be connected to the Internet
10
Meilleure réponse
-
Solution:
Here goes: while using a Galaxy A5, ask the client to follow the below steps. and after Internet is ok MMS should be too if the APN is correctly set
1. Setup the APN: https://fizz.ca/en/faq/what-are-fizz-network-settings-apn
2. Put the Network mode to LTE/WCDMA/GSM (Auto)
3. Call any number and stay on the call till the customer can see the sign 3G close to the Network bar
4. After seeing the 3G signal, hang up the call and after 20 seconds the LTE sign will replace the 3G signal, then the client can be connected to the Internet3
Réponses
-
Voici la configuration d'un usager, la difference était Bearer
For Android phones
For internet
Name: FIZZ INTERNET APN: mobile.bm Proxy: Not set Port: Not set Username: Not set Password: Not set Server: Not set MMSC: Not set MMS proxy: Not set MMS port: Not set MCC: 302 MNC: 500 Authentification type: Not set APN type: default APN protocol: IPv4 APN roaming protocol: IPv4 Enable/disable APN: checked Bearer: Unspecified Mobile virtual network operator type: GID Mobile virtual network operator value: 55 For the MMS
Name: FIZZ MMS APN: mobile.bm Proxy: Not set Port: Not set Username: Not set Password: Not set Server: Not set MMSC: http://mms.mobile.bm MMS proxy: mmsproxy.mobile.bm MMS port: 80 MCC: 302 MNC: 500 Authentification type: Not set APN type: mms APN protocol: IPv4 APN roaming protocol: IPv4 Enable/disable APN: checked Bearer: LTE Mobile virtual network operator type: GID Mobile virtual network operator value: 55 2
Cette discussion a été fermée.