Comments
-
En haut à gauche de l'écran du téléphone, Fizz devrait être écrit. Si la carte SIM n'est pas encore reconnue il sera par contre en mode d'appels d'urgence seulement. Dans le deuxième cas, si la carte SiM est active, probablement que contacter le support technique de Fizz sur leur Facebook serait la chose a faire.
-
Exactly! Set the data upgrade you get for free if you ain't got a data plan, then make sure your APN is set correctly as per the FAQ. Then make sure your mobile data is activated on your phone's settings. Taking wifi off makes sure you operate on the mobile network.
-
Was mostly worried about the call dropping after hearing the alert. Maybe a problem on the side's phone or it was turned off or something. There weren't an option to leave a voicemail.
-
Cartes de débit en général ça ne marche pas. Mais les cartes de crédit prépayées fonctionnent (ça reste des cartes de crédit). :)
-
La grève de Poste Canada peut franchement ralentir le processus. Mais bon, il y a des limites.
-
Call forwarded calls should count as calls from your phone. Normally it isn't calculated outside of your plan. Call forwarding can also be Long Distance depending on the number you call forward to. If you have no minutes left, it shouldn't work anymore. Then again, I have an unlimited plan and my profile also shows that I…
-
Pas nécessairement. Je me souviens qu'il est écrit dans les termes et conditions qu'une panne est dé-dommageable pour 48 heures. Une compensation sous une certaine forme peut quand même être considérée dans le but de raffermir la confiance/satisfaction générale de la clientele.
-
Removed indeed! It being mentioned somewhere is probably a left-over they forgot to touch up. They'll update the website again once they know the date it they will end it.
-
Rien du tout, malheureusement. Par contre il y a le Renvoi d'Appel inclus, dont renvoyer les appels manqués vers un autre numéro qui a une boîte vocale est possible, au besoin.
-
Probablement relié au problème du réseau en ce moment. Mon telephone était sur Fizz EXT pendant un court moment et maintenant il n'y a aucune connection. Il faut attendre qu'ils arrange le réseau...
-
I am slightly mystified that you managed to create a thread that doesn't end with a question mark in its title. :P
-
I can confirm that it works! I have a no data plan and got the 250 mb intro plan upgrade. I am sending you this reply through the Fizz LTE network. :)
-
Exactly. Turn off/on your phone. Some phones/networks can take many, many hours to port. Had a Videotron line ported earlier took about 6-7 hours
-
Might be obvious but maybe try turning Wifi off and then turn Mobile Data off/on.
-
What I usually do when email apps no longer have an error is to delete the Gmail account on the phone itself (not the app) and then recreate it. Usually pretty quick.
-
Une couverture Quebec comprend tout les appels reçus à l'intérieur du Quebec et tout les appels composés vers des numéros dont le code régional est Quebecois, si tu es toi-même au Quebec. Les appels sortant (mais pas les appels entrant) hors du Quebec sont techniquement locaux s'ils sont dirigés vers des numéros de…
-
Normally the option to choose a new number, port your number or seek a specific number ($1 fee iirc) is done upon activating the SIM card. You may receive a message about there being a problem with a port-in though it the port-in usually succeeds anyway (though it can take a while to take effect, depending on the previous…
-
Didn't feel the loss of service much in Sherbrooke, though it is indeed not currently under LTE.
-
Habituellement la seule façon de réinitialiser le nip d'une boîte vocale est à travers le support technique. Pour le faire nous-même l'option doit être accessible sur notre compte et ce n'est pas le cas à ma connaissance.